Ewolucja sprzętu wspomaganego technologiami informatycznymi, sprawia, że fotograf reklamowy ma duże pole do popisu. Jest to też okazja dla zainteresowanych na realizację swoich życiowych pasji jako działalności zawodowej.
Wielka ilość aukcji internetowych sprawia, że zapotrzebowanie na dobrą fotografię nie maleje. Wręcz przeciwnie rośnie presja rynku na usługi fotografii reklamowej.
Zestaw narzędzi, czyli jak przygotować się do zdjęć i wykonać je bez konieczności wynajmowania profesjonalnego studia
W zupełności wystarczy kuchenny stół. Zdjęcia produktów to czyste rzemiosło bez fantazyjnych efektów i niepotrzebnego artyzmu.
Czego potrzebuje fotograf produktowy?
- ulubiony aparat
- zestaw dwóch lamp na statywach o energii błysku około 400 Ws
- biały parasol
- softbox
- strumienica z rzutami filtrów
- może się przydać także nakładka oświetleniowa na obiektyw.
Na początek na biało
Dla początkujących polecamy od nabrania wprawy w zdjęciach na białym tle. To najbardziej uniwersalny kolor niewymagający łączenia kolorów wybieranych z palety barw. Jako tło może posłużyć papier do wydruków wielkoformatowych. Jest idealnie biały, a po rozłożeniu na polu operacji dobrze maskuje przejście płaszczyzny pionowej w poziomą.
Efekt odbicia
Drugim atrybutem fotografa produktowego powinna być szyba. Można zaopatrzyć się w kilka egzemplarzy kiedy będziecie operować kolorami. Na początek wystarczy przezroczysta lub mleczna. Posłuży za podstawę tła, w którym będzie się odbijać fotografowany przedmiot.
Aksamitna aura
W oświetleniu pola potrzebne są gadżety rozpraszająca strumień światła. Wam do tego posłużą softboxy. Mają przewagę nad parasolkami, gdyż nie pozostawiają widocznych na zdjęciu cieni na szklanych przedmiotach.